قرآن

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:09

استارلينک در اوکراين فعال شد

در طي حمله روسيه به اوکراين، اينترنت اين کشور نيز دچار اختلال شده و کاربران در اين کشور نمي‌توانند به راحتي به فضاي آنلاين دسترسي پيدا کنند.

همين امر سبب شد وزير تحول ديجيتال اوکراين نيز از ايلان ماسک بخواهد که اينترنت ماهواره‌اي استار لينک را در اين کشور فعال کند. همچنين ايلان ماسک به چنين درخواستي جواب مثبت داده و اينترنت استارلينک در اين کشور فعال شده است.

وزير تحول ديجيتال اوکراين نيز در طي چند ساعت اخير در صفحه توييتري خود چنين درخواستي را از ماسک کرده بود:

در حالي که تلاش مي‌کني در مريخ کلوني بسازي، روسيه در تلاش براي اشغال اوکراين است. در حالي که موشک‌هاي شما با موفقيت از فضا فرود مي‌آيند، راکت‌هاي روسي به غيرنظاميان حمله مي‌کنند. از شما مي‌خواهيم ايستگاه‌هاي استار لينک را براي اوکراين فراهم کنيد

فعالسازي اينترنت ماهواره‌اي استارلينک در اوکراين

s3_ebzj.jpg

ايلان ماسک در پاسخ به توييت ميخائيلو فدوروف، وزير تحول ديجيتال اوکراين از فعالسازي استارلينک در اين کشور خبر داده و گفته است ترمينال‌هاي بيشتري را به اوکراين نيز ارسال مي‌کند.

سرويس استارلينک اکنون در اوکراين فعال است. ترمينال‌هاي بيشتري در راه اين کشور قرار دارند.

همانطور که مي‌دانيد، براي دسترسي به اينترنت ماهواره‌اي استارلينک به تجهيزات ويژه‌اي يا گيرنده نياز است. به همين دليل ايلان ماسک علاوه بر اعلام فعالسازي سرويس اينترنت ماهواره‌اي اسپيس ايکس در اوکراين، از ارسال اين تجهيزات به اين کشور خبر داده است.

اينترنت در بخش‌هاي مختلفي از اوکراين تقريبا از دسترس خارج شده است و استارلينک نيز مي‌تواند افراد ساکن در اين مناطق را مجدد به دنياي آنلاين متصل کند.

درواقع اين فناوري مي‌تواند اينترنت را در مناطق دور افتاده در اختيار کاربران قرار دهد؛ هرچند که هزينه بالاتري نسبت به اينترنت عادي دارد.

اکنون بايد منتظر ماند و ديد اين فناوري چه برنامه‌هايي براي اوکراين دارد و ايلان ماسک از چه مسيري و تا چه زماني مي‌خواهد ترمينال‌هاي اينترنت ماهواره‌اي شرکت اسپيس ايکس را در اختيار کشور جنگ ‌زده اوکراين قرار دهد.

تاريخچه استارلينک

اسپيس ايکس براي نخستين‌بار در سال 2018 دو ماهواره‌ي مخابراتي با نام‌هاي تَن تَن A و تن تن B را براي آزمايش اينترنت ماهواره‌اي به مدار پاييني زمين نيز فرستاد. پس از انجام آزمايش‌هاي مختلف، اسپيس ايکس خط توليد ماهواره‌هاي خود را در ردموند واشينگتن راه اندازي کرد تا اولين محموله‌ي 60 تايي از ماهواره‌هاي استارلينک را در اواسط سال 2019 با نام v0.9 و يا نسخه‌ي نه دهم را به فضا پرتاب کند. درواقع اين دسته‌ي 60 تايي آزمايشي بود و اکنون از رده خارج شده است و به مرور زمان وارد جو زمين مي‌شود.

در کل تمام ويژگي‌ها و مشخصات ماهواره‌هاي استارلينک در وهله‌ي اول براي پايين آوردن قيمت نهايي ماهواره طراحي شده‌اند، نه انقلابي و اولين بودن. در حال حاضرنيز ماهواره‌هايي با فناوري‌هاي مشابه يا پيشرفته‌تر نسبت به استارلينک در مدار وجود دارند؛ اما هيچ‌ يک از آن‌ها ازلحاظ قيمتي قابل مقايسه با استارلينک نيستند. به عنوان مثال قيمت ماهواره‌هاي ايريديوم 5 ميليون دلار به‌ازاي هر ماهواره است؛ اين درحالي‌ است که قيمت تمام‌شده‌ي ماهواره‌هاي استارلينک 20 برابر ارزان‌تر و تنها برابر با 250 هزار دلار به ‌ازاي هر ماهواره تخمين زده خواهد شد.

براي نخستين‌بار در تاريخ، شرکتي فضايي در حال توليد ماهواره به‌ صورت انبوه در خط توليد کارخانه است. اين کار موجب مي‌شود هزينه‌ي نهايي ماهواره که تا پيش از اين به‌ صورت تکي و در شرايط لابراتواري ساخته مي‌شد؛ بسيار کاهش پيدا کند. در حال حاضر اسپيس ايکس ماهيانه 120 ماهواره توليد مي‌کند.

مکانيزم جدا شدن ماهواره‌هاي استارلينک از مرحله‌ي دوم موشک در مدار نيز منحصربه‌فرد است. تا قبل از ماهواره‌ها با استفاده از مکانيزم‌هاي فنري يا انفجاري پايروتکنيک از مرحله‌ي دوم موشک جدا مي‌شدند که پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. اسپيس ايکس اما براي پياده‌ کردن ماهواره‌ها در مدار ابتدا مرحله‌ي دوم موشک را به‌ دور خود مي‌چرخاند و سپس با رهاسازي ميله‌اي که ماهواره‌ها را در کنار هم نگه ‌داشته است، هر 60 ماهواره را به‌ صورت يک‌جا در مدار رها مي‌کند. ماهواره‌ها سپس به دليل نيروي مرکزگراي ناشي از چرخش مرحله‌ي دوم، به آرامي از يکديگر جدا مي‌شوند.

برخلاف ساير ماهواره‌ها، ماهواره‌هاي استارلينک تنها در يک سمت خود پنل خورشيدي دارند؛ اما همين پنل به ‌قدري بزرگ است که مجموع مساحت آن‌ها در هر پرتاب 60 تايي، از مجموع مساحت پنل‌هاي خورشيدي ايستگاه بين‌المللي فضايي بيشتر است. استفاده از تنها يک پنل يکپارچه در يک سوي ماهواره يکي ديگر از تصميماتي است که به آسان‌سازي فرايند ساخت، سهولت باز شدن ماهواره در مدار و درنهايت پايين آمدن قيمت تمام‌ شده نيز کمک مي‌کند.

استارلينک براي ارسال و دريافت داده هم در ماهواره و هم در ديش سمت کاربر، از آنتن‌هاي خاصي به‌ نام آنتن آرايه فازي Phased Array Antenna استفاده مي‌کند. ويژگي جالب اين آنتن‌ها اين است که بدون نياز به چرخيدن فيزيکي، تنها با استفاده از قابليت برهم‌نهي امواج، مي‌توانند سيگنال ارسالي خود در باند فرکانسي Ku و Ka را در جهت‌هاي مختلف ارسال کنند.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

 

 

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 383 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:25

طراحي سيستم هاي نظارتي با دوربين مداربسته

اغلب صاحبان کسب و کار و املاک تجاري، بهتر از هرکسي مي دانند که سرمايه گذاري برروي بهترين سيستم هاي دوربين نظارتي، عامل مهمي براي موفقيت آنها است. در دنياي نامطمئن و نا امن امروز، تنها يک سيستم دوربين نظارتي قدرتمند و پيشرفته مي تواند امنيت و ايمني را براي املاک تجاري، مجتمع ها ، اقامتگاه ها و موارد ديگر فراهم نمايد.

وجود طيف گسترده اي از انواع دوربين هاي امنيتي و گزينه هاي موجود، براي صاحبان املاک امکان استفاده از روش هاي امنيتي بي نظير و فعال را فراهم مي کند. يک سيستم نظارت تصويري موثر، از انواع مختلف دوربين و دستگاه هاي مرتبط تشکيل شده است.

 مهمترين قسمت در طراحي سيستم ­هاي مداربسته، اين است که بدانيد به چه نوع دوربيني براي نظارت و تامين امنيت نياز داريد. متأسفانه بيشتر صاحبان املاک در مورد آنچه که بيشتر در دسترس بوده يا مي تواند موثرتر واقع شود، مهارت و اطلاعات کافي ندارند.

الويت هاي يک سيستم برتر دوربين نظارتي چيست؟

اولين قدم مهم در طراحي سيستم­هاي مداربسته تعيين اين مسئله است که اولويت سيستم شما چيست. به عنوان مثال ، برخي از املاک به نوعي از دوربين هاي امنيتي نياز دارند که بتواند ويژگي هاي صورت و جزئيات لباس هر شخصي را ضبط نمايد. چنين سيستمي نياز به دوربين هاي امنيتي پيچيده اي دارد که اين قابليت ها را ارائه دهند.

نظارت بر ورودي ها و خروجي ها به قابليت هاي بسيار متفاوتي نياز دارد. در اين گونه موارد، دوربين هاي امنيتي هنگام رديابي وسايل نقليه در حال حرکت بايد قابليت نظارت باز داشته و اين سيستم، به دوربين هايي نياز دارند که زاويه ديد وسيع تر يا نمايش چند زاويه اي داشته باشند.

نمايان بودن دوربين هاي امنيتي عامل مهم ديگري است که بايد مورد توجه قرار گيرد. محله هايي که به طور مکرر در آنها خرابکاري و جرم و بزهکاري اتفاق مي افتد، به يک عامل بازدارنده ي قابل مشاهده نياز دارند. املاک تجاري در محله هاي جرم خيز، اغلب مي توانند از يک سيستم امنيتي کاملاً مشهود بيشترين بهره را ببرند.

املاک تجاري ديگري نيز وجود دارند که ممکن است از دوربين هاي امنيتي بسيار کمتري بهره مند شوند. علاوه بر نوع دوربين امنيتي، بايد انتظارات ملک تجاري خود را از آن سيستم تعيين نماييد.

ضبط ويژگي هاي صورت و جزئيات لباس شخص، نظارت بر ورودي ها يا خروجي ها و نمايان بودن دوربين هاي امنيتي از جمله الويت هاي يک سيستم نظارتي مي باشند. شناخت الويت يک سيستم نظارتي اولين قدم مهم در طراحي سيستم هاي مداربسته  مي باشد.

ويژگي هاي يک دوربين امنيتي

 

 

حتما بخوانيد: دوربين مداربسته 

بهترين سيستم نظارتي، سيستمي است که ويژگي هاي مناسب را بر اساس الزامات امنيتي ملک ارائه مي دهد. يکي از ويژگي هاي مشترکي که در بسياري از املاک تجاري به چشم مي خورد، استفاده از يک دوربين امنيتي در فضاي باز در برابر آب و هوا است.

يک دوربين مداربسته در فضاي باز، براي نظارت بر يک منطقه ، به گونه اي طراحي شده است که شبانه روزي فعاليت نمايد. علاوه بر اين، اين دوربين ها درون يک محفظه ي مقاوم در برابر هوا قرار دارند. هنگامي که خورشيد غروب مي کند يا نور موجود در منطقه کاهش مي يابد، استفاده از دوربين هاي امنيتي مناسب در محيط کم­نور مي تواند يک مزيت بزرگ به شمار آيد.

مزاياي سيستم دوربين مداربسته برتر

وقتي با موفقيت، يک سيستم دوربين نظارتي برتر را براي ملک تجاري خود طراحي مي کنيد، اين کار براي شما مزاياي بي شماري خواهد داشت. يک سيستم مداربسته موثر، نه تنها باعث افزايش ايمني و امنيت ملک تجاري شما مي شود بلکه مي تواند بهره وري کلي را نيز بهبود بخشد.

در زير برخي از مزايايي که املاک تجاري مي توانند از يک سيستم طراحي شده ي برتر امنيتي انتظار داشته باشند، ارائه شده است.

 ?. مقرون به صرفه بودن

در گذشته ، سيستم هاي دوربين مداربسته با چالش هاي فناوري زيادي مواجه بوده و برترين سيستم هاي نظارت تصويري نيز غالباً بسيار گران قيمت و پرهزينه بودند. اين نوع از سيستم هاي مداربسته تنها فقط توسط شرکت هاي بزرگ و سازمان هاي دولتي قابل استفاده مي باشند.

در دهه گذشته پيشرفت هاي باورنکردني در فناوري دوربين هاي امنيتي بوجود آمده است. پيشرفت در طراحي و قابليت هاي جديد در دوربين هاي مداربسته باعث شده است که اجراي آنها بيش از گذشته مقرون به صرفه باشد.

ويژگي هايي که زماني چيزي از آنها شنيده نمي شد ، اکنون در بسياري از دوربين هاي امنيتي رايج شده است. علاوه بر اين ، بهترين سيستم­هاي نظارتي براي مشاغل تجاري شما به کاهش نياز به محافظان فيزيکي کمک مي کند.

بيشتر بخوانيد: dvr دوربين مداربسته    nvr دوربين مداربسته    انواع سوئيچ شبکه

?.بهبود بهره وري

پيگيري امور روزمره در يک ملک تجاري، همواره براي رشد و موفقيت آن ضروري است. براي پيگيري بهتر عملکردهاي روزمره و بهره وري کارمندان مي توان از يک سيستم دوربين امنيتي استفاده کرد.

يک سيستم نظارت تصويري با طراحي دقيق براي يک ملک تجاري، مي تواند کمک کند تا نحوه استفاده بهتر از کارمندان را تعيين نماييد. اين کار مي تواند به صرفه جويي در هزينه ي يک ملک تجاري و بهبود بهره وري کمک نمايد.

?.بازدارندگي قابل اطمينان

  • به نظر مي رسد وقوع جرم در اغلب موارد غيرقابل پيش بيني است، اما مواردي وجود دارد که ما با کسب تجربه درباره نحوه عملکرد سارقين آگاهي يافته ايم. مجرمان در بيشتر مواقع، آسانترين و آسيب پذيرترين راه را انتخاب مي کنند. به طور کلي ، اين بدان معني است که آنها از املاک و محيط هايي که داراي دوربين هاي امنيتي قابل مشاهده هستند، معمولا کمتر استفاده مي کنند.

آخرين چيزي که از يک سارق يا مجرم نياز داريم، اين است که شواهد واضحي از جرم آنها بدست آيد. وجود يک سيستم دوربين امنيتي با طراحي دقيق، مي تواند از ورود مجرمان به املاک تجاري شما جلوگيري نمايد.

نتيجه گيري :

مهمترين قسمت در طراحي سيستم ­هاي مداربسته، اين است که بدانيد به چه نوع دوربيني براي نظارت و تامين امنيت نياز داريد.

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:15

معرفي انواع هارد با رابط SATA3

 

 

 

شرکت سيگيت هاردديسکي به نام SkyHawk ST8000VX008

به بازار عرضه کرد که بصورت داخلي و با استفاده از رابط SATA3.0  به کامپيوتر دسکـتاپي شما به آساني متصل مي شود ، همـچنين اين هارد مي تواند تا ظرفيت ? تـرابايت اطلاعات را در خود جاي دهد .

 

SAT3.0

 ? بيشترين سرعتي که با استفاده از رابط SATA3.0 مي توان تجربه کرد ، ميزان ? گيگابيت بر ثانيه مي باشد .

سايز هد در اين هارد برابر با ?.? اينچ بوده و در گروه هارد ديسک هاي اينترنال  قرار ميگيرد . اندازه ي حافظه بافر يا کش در SkyHawk ST8000VX008  مساوي با ?? مگابايت بوده که مقدار مناسبي براي هاردديسک اينترنال با اين ظرفيت مي باشد .

ميانگين زمان ما بين خطاها (MTBF) در هاردديسک اينترنال سيگيت مدل Sky Hawk ST8000VX008 مساوي با يک ميليون ساعت مي باشد .

اگر ميخواهيد اطلاعات خود را ذخيره کنيد که از سرعت بالايي برخوردار باشد، هاردديسک اينترنال Sky Hawk ST8000VX008 موردي مناسب براي خواسته ي شما خواهد بود.

هارد ديسک هاي SkyHawk

? هاردديسک هاي سري SkyHawk، براي سيستم هاي امنيتي و دستگاه هايي که ضبط کننده ي تحت شبکه (NVR-DVR) هستند ، توليد شده اند .

همچنين اين سري از محصولات که در شرکت سيگيت توليد مي شوند به فناوري Image Perfect داراي قابليت ضبط تصاوير بصورت ?? ساعته مي باشد .

بار کاري در اين  هارد ديسک مساوي ??? ترابايت در سال مي باشد که سبب مي شود عمر مفيد اين دستگاه ها حدود سه برابر هارد ديسک هاي معمولي شود .

 

مشخصات فني

Segate SkyHawk ST8000VX008 Inteal Hard Drive

 

مشخصات فيزيکي

ابعاد :??.? * ???.? * ???.? ميليمتر

وزن : ??? گرم

مشخصات فني

نوع رابط : SATA3.0

سايز هد : ?.? اينچ

بافر ( حافظه کش ) : ?? مگابايت

سرعت انتقال داده ها : با رابط SATA3 تا ? گيگا بيت بر ثانيه

ميانگين زمان بين خطاها (MTBF) :  ?.???.???ساعت

درجه حرارت : ? تا ?? درجه سانتي گراد در حالت عملياتي

?? تا ?? درجه سانتي گراد در حالت غير عملياتي

توان مصرفي : ?.? وات در حالت فعال

? وات در حالت Idle

?.? وات در حالت استند باي

ساير امکانات : مقاوم در برابر دماي بالا و رطوبت

پشتيباني از ATA

تکنولوژي Image Perfect با قابليت ضبط تصاوير بصورت ?? ساعته

https://yorfriends.com/blogs/post/8021

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1021091/

https://checkpointforarts.com/activity/p/807720/

https://kason97179866.wordpress.com/2022/02/06/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d9%be%db%8c/

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 165 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:21

وقتي صحبت از سئو فني به ميان مي‌آيد، درک چگونگي کارکرد آن دشوار است. اما کسب دانش تا جايي که مي‌توانيم براي بهينه‌سازي وب‌سايت‌هايمان و دستيابي به مخاطبان بزرگ‌تر مهم است. يکي از ابزارهايي که نقش زيادي در بهينه سازي موتورهاي جستجو دارد، خزنده وب نيست.

در اين پست، ما مي آموزيم که خزنده هاي وب چيست، چگونه کار مي کنند و چرا بايد سايت شما را بخزند.

 

راهنماي رايگان: چگونه يک حسابرسي فني SEO را اجرا کنيم

خزنده وب چيست؟

خزنده وب - همچنين به عنوان عنکبوت وب شناخته مي شود - رباتي است که محتوا را در اينترنت جستجو و فهرست بندي مي کند. اساساً، خزنده‌هاي وب مسئول درک محتواي يک صفحه وب هستند تا بتوانند آن را هنگام درخواست بازيابي کنند.

 

ممکن است از خود بپرسيد "چه کسي اين خزنده هاي وب را اجرا مي کند؟"

 

معمولاً خزنده هاي وب توسط موتورهاي جستجو با الگوريتم هاي سئو سايت اصفهان خاص خود اداره مي شوند. اين الگوريتم به خزنده وب مي گويد که چگونه اطلاعات مرتبط را در پاسخ به يک پرس و جو پيدا کند.يک وب عنکبوت تمام صفحات وب را که در اينترنت مي تواند پيدا کند، جستجو (خزيدن) و دسته بندي مي کند و به آنها گفته مي شود فهرست بندي کند. بنابراين مي‌توانيد به يک خزنده وب بگوييد اگر نمي‌خواهيد صفحه وب شما در موتورهاي جستجو پيدا شود، آن را خزيد.براي انجام اين کار، يک فايل robots.txt را آپلود کنيد. اساساً، يک فايل robots.txt به موتور جستجو مي گويد که چگونه صفحات سايت شما را بخزد و فهرست کند.به عنوان مثال، اجازه دهيد نگاهي به Nike.com/robots.txt بيندازيم.

 

Nike robots.txt به خزنده وب آموزش مي دهد که چه چيزي را فهرست کند

نايک از فايل robot.txt خود براي تعيين اينکه کدام پيوندها در وب سايتش خزيده شده و ايندکس مي شوند استفاده کرد.فايل Nike robots.txt به خزنده وب دستور مي دهد تا هفت صفحه را خزيده و سه صفحه را غيرمجاز کند.اين براي نايک مفيد است زيرا برخي از صفحات اين شرکت براي جست‌وجو نيستند و لينک‌هاي غيرمجاز بر صفحات بهينه‌شده آن که به رتبه‌بندي آن‌ها در موتورهاي جستجو کمک مي‌کند، تأثير نمي‌گذارند.بنابراين اکنون که مي دانيم خزنده هاي وب چيست، چگونه کار خود را انجام مي دهند؟ در زير، بياييد نحوه کار خزنده هاي وب را بررسي کنيم.

 

خزنده هاي وب چگونه کار مي کنند؟

يک خزنده وب با کشف URL ها و بررسي و دسته بندي صفحات وب کار مي کند. در طول مسير، پيوندهايي به صفحات وب ديگر پيدا مي کنند و آنها را به ليست صفحاتي اضافه مي کنند تا در مرحله بعدي خزيدن شوند. خزنده هاي وب هوشمند هستند و مي توانند اهميت هر صفحه وب را تعيين کنند.

 

خزنده وب موتورهاي جستجو به احتمال زياد کل اينترنت را نمي خزند. در عوض، اهميت هر صفحه وب را بر اساس عواملي از جمله تعداد صفحات ديگر به آن صفحه، بازديد از صفحه و حتي اعتبار برند تعيين مي کند. بنابراين، يک خزنده وب تعيين مي کند که چه صفحاتي بايد خزيده شود، به چه ترتيبي بايد آنها را خزيد و هر چند وقت يکبار براي به روز رساني بايد خزيده شود.

 

 

به عنوان مثال، اگر صفحه وب جديدي داريد، يا تغييراتي در صفحه موجود ايجاد شده است، خزنده وب فهرست را يادداشت کرده و به روز مي کند. يا اگر صفحه وب جديدي داريد، مي توانيد از موتورهاي جستجو بخواهيد که سايت شما را بخزند.

 

هنگامي که خزنده وب در صفحه شما است، به کپي و متا تگ ها نگاه مي کند، آن اطلاعات را ذخيره مي کند و آن را براي گوگل فهرست مي کند تا کلمات کليدي را مرتب کند.

 

قبل از اينکه کل اين فرآيند شروع شود، خزنده وب به فايل robots.txt شما نگاه مي کند تا ببيند کدام صفحات را مي خزند، به همين دليل است که براي SEO فني بسيار مهم است.

 

در نهايت، هنگامي که يک خزنده وب صفحه شما را مي خزد، تصميم مي گيرد که آيا صفحه شما در صفحه نتايج جستجو براي يک پرس و جو نمايش داده مي شود يا خير. توجه به اين نکته مهم است که برخي از خزنده هاي وب ممکن است متفاوت از سايرين رفتار کنند. براي مثال، برخي ممکن است هنگام تصميم گيري در مورد اينکه کدام صفحات وب براي خزيدن مهم هستند، از عوامل مختلفي استفاده کنند.

 

اکنون که نحوه کار خزنده هاي وب را بررسي کرديم، در مورد اينکه چرا آنها بايد وب سايت شما را خزيدن کنند بحث خواهيم کرد.

 

چرا خزيدن وب سايت مهم است؟

اگر مي خواهيد وب سايت شما در موتورهاي جستجو رتبه بندي شود، بايد ايندکس شود. بدون خزنده وب، وب سايت شما پيدا نخواهد شد حتي اگر بيش از يک پاراگراف را که مستقيماً از وب سايت خود گرفته شده است جستجو کنيد.

 

به معناي ساده، وب سايت شما را نمي توان به صورت ارگانيک پيدا کرد مگر اينکه يک بار خزيده شود.

 

براي يافتن و کشف پيوندها در وب در بين موتورهاي جستجو، بايد به سايت خود اين توانايي را بدهيد که با خزيدن به مخاطباني که براي آنها در نظر گرفته شده است دسترسي پيدا کند - به خصوص اگر مي خواهيد ترافيک ارگانيک خود را افزايش دهيد.اگر جنبه فني اين گيج کننده باشد، متوجه مي شوم. به همين دليل است که HubSpot يک دوره بهينه سازي وب سايت دارد که موضوعات فني را به زبان ساده بيان مي کند و به شما آموزش مي دهد که چگونه راه حل هاي خود را پياده سازي کنيد يا با متخصص وب خود در مورد آنها صحبت کنيد.

 

چگونه و چرا سايت خود را خزيم

اگر سايت شما داراي خطاهايي باشد که خزيدن آن را دشوار مي کند، ممکن است در رتبه بندي SERP پايين بيايد. شما سخت روي کسب و کار و محتواي خود کار مي کنيد، اما - همانطور که در بالا ذکر شد - اگر سايت شما را به صورت آنلاين پيدا نکند، هيچ کس نمي داند چقدر عالي است.

 

يک ابزار خزنده مي تواند به شما در يافتن خطاهاي رايج و شناسايي مسائلي مانند موارد زير کمک کند:

 

پيوندهاي شکسته: وقتي پيوندها به صفحه‌اي مي‌روند که ديگر وجود ندارد، نه تنها تجربه کاربري ضعيفي را ارائه مي‌کند، بلکه مي‌تواند به رتبه‌بندي شما در SERP نيز آسيب برساند.

 

محتواي تکراري: محتواي تکراري در URL هاي مختلف، انتخاب نسخه مربوط به جستجوي کاربر را براي گوگل (يا ساير موتورهاي جستجو) دشوار مي کند. يکي از گزينه ها براي رفع اين مشکل، ترکيب آنها با استفاده از تغيير مسير 301 است.

 

عنوان صفحه: تگ هاي عنوان تکراري، از دست رفته، خيلي طولاني يا خيلي کوتاه همگي بر رتبه صفحه شما تأثير مي گذارند.

 

ابزار خزيدن وب منبع فرياد FrogImage

 

شما نمي توانيد مشکلات موجود در سايت خود را برطرف کنيد مگر اينکه بدانيد آنها چيست. استفاده از ابزار خزنده وب، حدس و گمان را از ارزيابي سايت شما دور مي کند.

 

انواع ابزارهاي خزيدن وب

ابزارهاي زيادي با ويژگي هاي مختلف در بازار وجود دارد که مي توانيد از بين آنها انتخاب کنيد، اما همه آنها به دو دسته تقسيم مي شوند:

 

دسکتاپ: اين ابزارها بر روي کامپيوتر شما نصب و ذخيره مي شوند.

 

Cloud: اين ابزارها از محاسبات ابري استفاده مي کنند و لازم نيست به صورت محلي در رايانه شما ذخيره شوند.

 

نوع ابزاري که استفاده مي کنيد به نيازها و بودجه تيم شما بستگي دارد. به طور کلي، انتخاب يک گزينه مبتني بر ابر امکان همکاري بيشتر را فراهم مي کند زيرا برنامه نيازي به ذخيره در دستگاه فرد نخواهد داشت.

 

پس از نصب، مي‌توانيد خزنده‌ها را طوري تنظيم کنيد که در يک بازه زماني مشخص اجرا شوند و در صورت نياز گزارش‌هايي توليد کنند.

 

مزاياي استفاده از ابزارهاي خزيدن وب

خزيدن صحيح سايت شما براي سئو ضروري است. علاوه بر تشخيص خطاهاي سايت، مزاياي استفاده از ابزار خزيدن وب عبارتند از:

 

1. بر عملکرد سايت تأثير نمي گذارد

خزنده هاي سايت در پس زمينه اجرا مي شوند و هنگام استفاده سرعت سايت شما را کاهش نمي دهند. آنها با کارهاي روزمره شما تداخل نخواهند کرد يا بر کساني که در حال مرور سايت شما هستند تأثيري نمي گذارند.

 

2. گزارش داخلي

اکثر خزنده ها داراي ويژگي هاي گزارش يا تجزيه و تحليل داخلي هستند و به شما امکان مي دهند اين گزارش ها را به صفحه گسترده اکسل يا فرمت هاي ديگر صادر کنيد. اين ويژگي باعث صرفه جويي در زمان مي شود و به شما اين امکان را مي دهد که به سرعت به نتايج مميزي خود بپردازيد.

 

3. از اتوماسيون استفاده مي کند

يکي از ويژگي‌هاي خوب خزنده‌هاي وب اين است که مي‌توانيد آهنگي را براي خزيدن سايت شما تنظيم کنيد. اين به شما اين امکان را مي دهد که به طور منظم عملکرد سايت را بدون نياز به کشيدن دستي گزارش خزيدن هر بار پيگيري کنيد.انجام مميزي منظم سايت با ابزار خزنده راهي عالي براي اطمينان از سلامت و رتبه بندي سايت شما آنطور که بايد است.

 

با خزيدن وب، دسترسي خود را افزايش دهيد

خزنده هاي وب مسئول جستجو و نمايه سازي محتواي آنلاين براي موتورهاي جستجو هستند. آنها با مرتب‌سازي و فيلتر کردن صفحات وب کار مي‌کنند تا موتورهاي جستجو بفهمند هر صفحه وب درباره چيست. شناخت خزنده هاي وب تنها بخشي از سئوي فني موثر است که مي تواند عملکرد وب سايت شما را به طور قابل توجهي بهبود بخشد.

https://www.twitch.tv/tahmikain3

https://www.deviantart.com/tahmikain3

https://www.zillow.com/profile/TahmiKain3

https://www.indiegogo.com/individuals/28600330

https://www.sbnation.com/users/TahmiKain3

https://www.4shared.com/u/3kHVPut0/TahmiKain3.html

https://www.liveinteet.ru/stat/parsianandishseo.ir/

https://justpaste.it/7t0gr

 

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:46

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته يک مدل تبليغاتي است که در آن يک شرکت به ناشران شخص ثالث براي ايجاد ترافيک يا منتهي به محصولات و خدمات شرکت غرامت مي دهد. ناشران شخص ثالث شرکت هاي وابسته هستند و حق کميسيون آنها را تشويق مي کند تا راه هايي براي تبليغ شرکت بيابند.

 

 

اقلام کليدي

بازاريابي وابسته يک طرح بازاريابي است که در آن يک شرکت به شرکاي تجارتي که از تاکتيک هاي بازاريابي وابسته ايجاد شده است، جبران مي کند.

بازاريابي ديجيتال، تجزيه و تحليل و کوکي ها، بازاريابي وابسته را به يک صنعت ميليارد دلاري تبديل کرده است.

شرکت ها معمولاً به ازاي هر فروش و کمتر با کليک يا نمايش به شرکت هاي وابسته پرداخت مي کنند.

سه نوع اصلي از بازاريابي وابسته عبارتند از بازاريابي وابسته بدون پيوست، بازاريابي وابسته و بازاريابي وابسته.

درک بازاريابي وابسته

اينترنت برجستگي بازاريابي وابسته را افزايش داده است. آمازون (AMZN) با ايجاد يک برنامه بازاريابي وابسته، اين عمل را رايج کرد که به موجب آن وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌نويسان پيوندهايي به صفحه آمازون براي يک محصول بررسي شده يا مورد بحث قرار مي‌دهند تا هنگام خريد، هزينه‌هاي تبليغات را دريافت کنند. از اين نظر، بازاريابي وابسته اساساً يک برنامه بازاريابي پرداخت به ازاي عملکرد است که در آن عمل فروش در يک شبکه وسيع برون سپاري مي شود.

 

 

بازاريابي وابسته قبل از اينترنت است، اما دنياي ديجيتال مارکتينگ، تجزيه و تحليل و کوکي ها آن را به يک صنعت ميليارد دلاري تبديل کرد. شرکتي که يک برنامه بازاريابي وابسته را اجرا مي‌کند مي‌تواند لينک‌هايي را که سرنخ‌ها را به ارمغان مي‌آورند رديابي کند و از طريق تجزيه و تحليل داخلي، ببيند چه تعداد به فروش تبديل مي‌شوند.

 

 

به گفته Business Insider، 15 درصد از درآمد تجارت الکترونيک را مي توان به بازاريابي وابسته نسبت داد.

 

يک تاجر تجارت الکترونيک که مي خواهد به پايگاه وسيع تري از کاربران اينترنت و خريداران دسترسي پيدا کند، ممکن است يک شرکت وابسته استخدام کند. يک شرکت وابسته مي تواند مالک چندين وب سايت يا ليست هاي بازاريابي ايميلي باشد. هر چه تعداد وب سايت ها يا ليست هاي ايميل يک شرکت وابسته بيشتر باشد، شبکه آن گسترده تر مي شود. سپس شرکت وابسته استخدام شده، محصولات ارائه شده در پلتفرم تجارت الکترونيک را به شبکه خود ارتباط داده و تبليغ مي کند. شرکت وابسته اين کار را با اجراي تبليغات بنري، تبليغات متني، يا پيوندها در وب سايت هاي خود يا ارسال ايميل به مشتريان انجام مي دهد. شرکت ها از تبليغات در قالب مقالات، ويدئوها و تصاوير براي جلب توجه مخاطبان به خدمات يا محصول استفاده مي کنند.

نمونه هايي از سايت هاي همکاري در فروش :

https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

https://www.pinterest.com/pin/1075164111013000468/
https://express.adobe.com/page/CgRm9TYbLcWr9/
https://sites.google.com/view/behtarinyab/home
https://onlineproofing.home.blog/2022/02/15/behtarinyab/
https://hyehewitt7.tumblr.com/
https://myspace.com/hyehewitt7
https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1493433093818294273
https://disqus.com/by/hyehewitt7/about/
https://www.goodreads.com/user/show/147751011-hye-hewitt
https://en.gravatar.com/hyehewitt7
https://www.ted.com/profiles/33408962/about
قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:30

به نقل از وبسايت نهالستان اکين نهال: جهت رشد مناسب و تاثير عوامل مختلف ميتوان از عوامل مختلفي استفاده کرد.

تاثير خاکستر به روي رشد درختان گردو چگونه است؟

استفاده کردن از خاکستر براي درخت گردو، يک راه عالي براي افزودن پتاسيم، منيزيم و کلسيم به رژيم غذايي درختان و کاهش اسيدي بودن خاک اطراف آن‌ها خواهد بود. به‌ خصوص براي افرادي که براي گرم کردن خانه از سوزاندن کنده يا چوب استفاده مي‌کنند، خاکستر مي‌تواند تبديل به يک جايگزين رايگان براي کودهاي صنعتي آهک شود.

به اين ترتيب از ضايعات اجاق هاي هيزمي و شومينه هم مي‌توان استفاده نمود. اجازه دهيد تا نگاهي به اين روش و تأثير آن بر درخت‌هاي گردو در طولاني مدت داشته باشيم.

درخت گردو و نحوه ي تغذيه ي آن:

استفاده از خاکستر براي درخت گردو، يکي از روش‌ها است که به آن خواهيم پرداخت. اما به‌ طور کل در ابتدا و قبل از کاشت درختان گردو، زمين مورد نظر بايد مورد بررسي قرار گيرد. درختان گردو براي آنکه بتوانند ميوه‌ هايي بزرگتر و مقوي‌ تر داشته باشند، بايد بتوانند مواد مغذي بسياري را از خاک دريافت نمايند. پس در هنگام بررسي خاک علاوه بر آنکه به طور گسترده بايد مواد مغذي را پخش نمود، بايد چاله‌هايي نيز آماده کرد و کود و مواد مغذي را براي درختان در آنجا ذخيره نمود.

کودهاي مورد نياز براي درخت گردو شامل سه عنصر اصلي مي‌شوند:

  • کودهاي نيتروژني
  • کودهاي فسفري
  • کودهاي پتاسيمي

استفاده نمودن از خاکستر براي درخت گردو در واقع پتاسيم لازم را براي درخت ما فراهم خواهد کرد. وجود پتاسيم باعث مي‌شود تا درخت در مقابل آفات و کم آبي استوارد گردد.

اما علاوه‌ بر آماده‌ سازي اوليه زمين و ذخيره کود، بايد در فواصل مشخص کود دادن به درختان گردو را به خاطر بسپاريد. زمان مناسب براي کوددهي به درختان گردو در فصل زيباي بهار و قبل از آغاز رويش گردوهاي تازه خواهد بود. بهتر است اين دوره را فراموش نکنيد، در غير اين صورت درخت گردو شما مواد کافي براي تغذيه در اختيار نخواهد داشت و در نتيجه باردهي بسيار کمي را توليد خواهد نمود.

مخلوط اصلي کود خود را به صورت 20-10-10 که نيتروژن دو برابر نسبت فسفر و پتاسيم است در نظر بگيرد. نيتروژن بر فرآيند‌هاي متابوليک در گياهان تاثير مي‌گذارد و به تشکيل اسيد‌هاي آمينه و ساخت پروتئين کمک مي‌کند.

خاکستر براي درخت گردو به عنوان کود:

اگر به‌ دنبال راهي براي بازيافت خاکستر شومينه خود هستيد، امکان آن است که به‌ عنوان اصلاح‌ کننده و کود براي خاک اطراف درختان خود بهره نماييدخاکستر براي درخت گردو، مواد مفيدي را به همراه دارد. خاکستر چوب در واقع مملو از پتاسيم است و مانند کود آهک باعث مي‌شود تا PH خاک شما بالا رود. حتي اگر شومينه نداريد، نگران نباشيد خاکسترهاي آماده در کيسه نيز فروخته مي‌شوند.

خاکستر داراي کلسيم فراوان است و همين باعث کنترل ميزان اسيديته و قليايي بودن خاک مي‌شود. بعلاوه، از آنجا که يک ماده طبيعي است با سرعت بيشتر و بهتري جذب درختان خواهد شد. همچنين به اين ترتيب مي‌توانيد محصولات ارگانيک عاري از مواد شيميايي را توليد نماييد.

همچنين از خاکستر مي‌توان براي رفع آفات و دور کردن کرم‌ها استفاده نمود. خاکستر يک قارچ‌کش مناسب نيز هست و مي‌توان با ترکيب کردن آن در آب و استفاده به‌صورت اسپري، آفات را از برگ و شاخه‌ها دور نمود. استفاده نمودن از خاکستر براي درخت گردو براي مبارزه عليه سوسک کلاسيک کريو گردو مناسب خواهد بود.

مراحل تهيه خاکستر براي درخت گردو:

اما اگر مي خواهيد تا خود خاکستر آماده کنيد مي‌توانيد از ارقام درختان استفاده نماييد. چوب درختان بلوط يا راش مي‌توانند خاکستري مفيد و مغذي ايجاد کنند. چوب‌هاي سخت در مقايسه با چوب نرم آتش طولاني‌تري دارند و کود مغذي بيشتري توليد مي‌کنند. از پوست و برگ‌ هاي خشک فراوان نيز مي‌ توانيد در ترکيب آن استفاده نماييد. پوسته و برگ درخت نسبت به بخش داخلي آن داراي مواد مغذي بيشتري هستند.

پس از سرد شدن خاکستر، آن‌ها در ظرف‌هاي فلزي قرار دهيد تا زماني که بخواهيد از آن استفاده نماييد. اگر ظرف را در خارج از خانه قرار مي‌دهيد، نياز به يک در محکم براي ظرف خود داريد. به اين ترتيب رطوبت، باران يا برف باعث از بين رفتن آن نخواهد شد.

هنگامي که زمان کوددهي فرا رسيد، محاسبه کنيد که به چه مقدار خاکستر براي درخت گردو، نياز داريد. طبق محاسبات براي هر 9 متر مربع بين 2 الي 4 کيلوگرم خاکستر نياز خواهيد داشت. براي درختان جديد از 113 گرم براي هر درخت استفاده نماييد.

روزي را انتخاب کنيد که هوا خشک و بدون باد باشد. مواد مغذي خاکستر براي درخت، در باران به سرعت از بين مي‌رود. روزهاي بادگير نيز باعث مي‌شود تا خاکستر قبل از اينکه در خاک رسوب کند، پراکنده شود.

دقت داشته باشيد هنگام استفاده از خاکستر براي درخت گردو، از عينک، دستکش و ماسک استفاده نماييد. خاکستر چوب بسيار قليايي است و مي‌تواند پوست و چشم را تحريک کند و ذرات ريز آن در صورت نداشتن محافظ، به‌راحتي وارد بدن مي‌شوند.

زمان استفاده از خاکستر براي درخت گردو:

همانطور که گفتيم در اوايل بهار، پيش از شکوفايي درخت، بهترين زمان براي کوددهي خواهد بود. اما دقت کنيد که روزي را انتخاب نماييد که خاک خشک باشد. از خاکستر چوب مي‌توان به عنوان اصلاح‌کننده خاک نيز استفاده نمود. گفتيم که خاکستر داراي آهک است و باعث مي‌شود تا ميزان اسيديته خاک کاهش يابد.

آيا ميزان قليايي يا اسيدي بودن خاک خود را اندازه گرفته ايد؟ براي محيط‌ هاي کوچک استفاده نمودن از ورقه‌ هاي pH يا دستگاه‌هاي اندازه‌گيري pH مي‌توان استفاده نمود. اما براي زمين‌ هاي کاشت محصول در ابعاد بزرگ، بهتر است از بخش‌هاي مختلف زمين نمونه‌هاي برداشته و پس از شماره زدن به مرکز باغداري مراجعه نموده تا با دستگاه‌هاي حرفه‌اي آن را اندازه گيري نمايند.

خاکي که بيش از حد اسيدي يا قليايي باشد باعث از بين رفتن مواد مغذي شده يا مانع از جذب آن‌ها توسط گياه مي‌شود. در نتيجه اگر خاک شما اسيدي بود، مي‌توانيد از خاکستر براي درخت گردو استفاده نماييد تا ميزانش را کاهش دهيد.

کوددهي به درختان حساس چگونه است:

ممکن است درخت گردو نسبت به بيماري يا تغيير دما حساسيت نشان دهد. براي رفع اين تنش، براي تغذيه بهتر در زمين اطراف سوراخ‌هايي باريک و بلند ايجاد کرده و سپس با يک قيف، خاکستر را به درون سوراخ‌ها وارد کنيد.

دقت کنيد، زمان کوددهي ممکن نسبت به محلي که شما زندگي مي‌کنيد متفاوت باشد. محل رشد درختان و دماي محيط از عوامل تعيين‌کننده زمان کوددهي خواهد بود. اگر درختان شما چند ساله هستند و به زمان شکوفايي و جوانه زدن آن‌ها آگاه هستيد، کوددهي را تا پيش از اين دوره انجام دهيد.

همچنين در ابتداي کار اگر خاک رس سنگين در دسترس دارد مي‌توانيد با کمک خاکسترهاي چوب آن را اصلاح کرده و سبک نماييد. خاکستر کمک مي‌کنتد تا تبادل هوا در خاک بهتر صورت گيرد و به تجزيه خاک کمک خواهد کرد. تمامي اين موارد بصورت کاملا تخصصي در وبسايت اکين نهال انجام ميشود.

جمع بندي نهايي در مورد خاکستر براي درخت گردو:

استفاده نمودن از خاکستر در درختان گردو مي‌تواند ميزان ايمني و مقاوم درخت در برابر بيماري را افزايش دهد. از آنجا که خاکستر چوب حاوي پتاسيم است مقاوم درخت بالا خواهد رفت. همچنين کلسيم موجود در آن باعث کاهش اسيدي بودن خاک مي‌شود. مي‌توان آن را به صورت کود فصلي استفاده نمود، يا براي از بين بردن حشرات، کرم‌ها و … بر روي بخشي از درخت پوشاند.

دقت داشته باشيد خاکستر را در روزهاي مرطوب، باراني يا بادگير استفاده ننماييد. در صورتي که براي از بين بردن آفات استفاده نموديد، پس از بارندگي مجددا به محل‌هاي بيمار خاکستر اضافه کنيد. همچنين ميتوانيد اطلاعات بيشتري در اين مورد از arborday کسب کنيد.

 

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 180 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:44

عطر نسائي إيف روشيه إيفيدنس

عطر إيف روشيه إيفيدنس

حسنًا ، حان الوقت لتعريفك بعطر أخف وأكثر هدوءًا ، والذي حظي بردود فعل ناجحة نظرًا لسعره المعقول ، وقد وضع نفسه بين أفضل 15 عطرًا نسائيًا في العالم. Ayurveda Ovidens هو عطر للنساء بمزاج معتدل ورائحة حلوة خفيفة ومجموعة عطرية خشبية من المسك.

 

يتميز Evroshe Ovidens بتصميم كلاسيكي وبسيط والسائل بداخله وردي. تخلق أوراق البنفسج والأشنات والزنابق جوًا لطيفًا وربيعيًا من حولك. تم إنتاج هذا العطر في عام 2003 ليكون من بين الروائح اللطيفة والربيعية وهو موجه للنساء اللواتي يعطرن أنفسهن برائحة لطيفة.

 

مع هذه التفسيرات ، لا ينبغي مقارنة Auroche Ovidens بالكولونيا النسائية الفاخرة لأن سياسة الإنتاج الخاصة بها لم تكن تنافس هذه الأنواع على الإطلاق.

 

إن رائحة ومتانة عطر إيف روشير إيفيدنس النسائي YVES ROCHER EVIDENCE جيدان أيضًا إلى حد ما ، ولكن دعنا نذهب ونفحص المكونات التي يتكون منها هذا العطر:

 

ملاحظة أساسية: بمجرد انتشار الرائحة ، فإن أول رائحة تأتي إليك هي رائحة أوراق البنفسج وأزهار الحرير.

 

الملاحظة الوسطى: هي رائحة الزنبق التي يتم استنشاقها بعد النوتة الأولية.

 

قاعدة العطر: المسك والحجر المكونات الأساسية لهذا العطر لطيفة ، يمكنك الاتصال بدعم الموقع لإعداد النسخة الأصلية من هذا العطر والحصول على مزيد من المعلومات حوله.

 

    لمزيد من المعلومات ولشراء المنتج ، ارجع إلى صفحة YVES ROCHER EVIDENCE.

 

اشتري عطر إيف روشيه إيفيدنس YVES ROCHER EVIDENCE

12- شانيل كوكو مادموزيل

عطر نسائي CHANEL COCO MADEMOISELLE

Coco Mademoiselle هي أيضًا واحدة من منتجات معرضنا للعطور الـ 15 للسيدات. أطلقت العلامة التجارية المرموقة شانيل (شانيل) عطرًا حلوًا ولأربعة مواسم في عام 2001 ، ونظرًا للأهمية والقوة التي رأيتها في هذا العطر ، فقد حققت الكثير من الدعاية له ، لدرجة أنه تم منحه في عام 2008 باسم أفضل حملة إعلانية فازت بجائزة fifi.

تقديم 15 عطرًا للرجال الأكثر مبيعًا في العالم (الخيار الأفضل للهدايا)

 

Coco Mademoiselle هو عطر أنثوي حلو وخفيف مائة بالمائة يملأ أنفاس الإنسان بالطاقة الإيجابية والهدوء والحيوية ؛ سوف تجد هذا المظهر أيضًا من خلال النظر إلى الزجاجة البسيطة والأنيقة لهذا العطر.

 

تعتبر أزهار البحر الأبيض المتوسط ??والفواكه والحمضيات ، إلى جانب التركيبات الأخرى ، حزمة مثالية للمرأة الجذابة والحيوية. يمكن أيضًا تقديم CHANEL COCO MADEMOISELLE لك كواحد من أكثر العطور النسائية ديمومة ، والتي ، من بين ميزات أخرى ، علامة على نجاح وشعبية هذه الكولونيا في جميع أنحاء العالم.

 

عطر Coco Mademoiselle من شانيل هدية لا تُنسى لمن تحب ؛ وبالطبع ، فإن الهدف من هذا العطر هو الإصدارات المقلدة العديدة التي تم إنشاؤها وتسويقها خلال الإعلانات المكثفة لعلامة شانيل التجارية عن هذه الكولونيا. يضمن متجر إليسا أنه إذا لم يكن هذا العطر أصليًا ، فسيتم إرجاع الرسوم المدفوعة إليك حتى تتمكن من شراء أحد أفضل العطور النسائية في العالم بأمان.

 

قاعدة العطر: الفواكه والحمضيات مثل البرتقال والبرغموت والجريب فروت

 

النوتة الوسطى: الليتشي مع أزهار البحر الأبيض المتوسط ??الشعبية والورد والياسمين

 

ملاحظة القاعدة: نكهة الفانيليا الحلوة مع مسك مصل اللبن والنعناع الهندي

 

    لمزيد من المعلومات ولشراء المنتج ، راجع صفحة CHANEL COCO MADEMOISELLE.

 

اشترِ عطر شانيل كوكو مادموزيل

11- عطر GUERLAIN MON النسائي

كولونيا نسائية GUERLAIN MON

عطر Guerlain's هو عطر نسائي عصري وأنيق وشعبي مناسب للمرأة الناجحة والفاخرة. في عام 2017 ، أطلقت علامة Guerlain التجارية كولونيا نسائية قوية جدًا وصاخبة في سوق العطور ، ودعت معها أنجلينا جولي لتقديم العطور إلى الناس!

 

لا يمكن إنكار مدى تأثير شخصية وسحر هذه النجمة الشهيرة على مبيعات وشعبية هذا العطر الأنثوي ؛ لكن كلمات المديرين التنفيذيين في شركة Guerlain والجو الذي تم إنشاؤه لهذا العطر ، قدّمته ككولونيا بارزة واحترافية في السوق ، وهي اليوم من بين أكثر 15 عطرًا نسائيًا نجاحًا في العالم.

 

GUERLAIN MON له رائحة حلوة وهو معتدل في الطبيعة نسبيًا ؛ كما أن حلاوته تخلق نكهة الفانيليا اللطيفة ، وإلى جانب مرارة ومرارة خشب الصندل ، فإنها تقدم مجموعة فاخرة لمستمعها.

 

أضف رائحة لطيفة ومتانة جيدة إلى السمات الإيجابية لهذه الكولونيا الخشبية الشرقية لتكون اختيارًا جيدًا لتقديمها كهدية للسيدات المجتهدين.

 

الروائح الأساسية: سكوتش والبرغموت هما الرائحتان الأوليتان لغرين مون.

 

النوتة الوسطى: الطريقة الوسطى سترافقها رائحة الياسمين والزنبق.

 

وفي النهاية ، النوتة النهائية: خشب الصندل والفانيليا والتونكا التي تظهر جدية وقوة هذا العطر.

 

    راجع صفحة GUERLAIN MON للحصول على مزيد من المعلومات ولشراء المنتج.

Lalique L’Amour Women

عطر لاليك لامور

لاليك لامور هي امرأة أخرى حلوة وجميلة في عالم العطور والكولونيا. في عام 2013 ، أطلقت Lalique و Natalie Larsen ، صانع العطور المشهور جدًا ، كولونيا احترافية وجميلة للنساء.

 

لاليك لامور من مجموعة عطرية من خشب المسك ورائحتها طيبة جدا. نظرًا لاعتدالها ، فمن المناسب استخدام هذا العطر الشعبي في 4 مواسم من السنة ، وبالطبع مذاقه الأفضل يكون محسوسًا في الأيام الحارة من العام.

 

تذكر علامة Lalique التجارية الناجحة lalique l'Amour باعتبارها واحدة من الروائع الجيدة وفي تصميمها ، استمدت الأفكار من منتجاتها الناجحة الأخرى مثل Lalique Noir و Lalique Perfume ، وكذلك باستخدام ألوان الطلاء وأجزائه. جو مريح وأنثوي وممتع.

 

ترجمة اسم لامور هي كرامة أبدية ، وخلق جو هذه الكولونيا يخلق إحساسًا بالهدوء والفخر مع الاستقرار والخلود.

 

كانت الكولونيا النسائية الأكثر مبيعًا للفئة العمرية من 30 إلى 40 عامًا ، وبالنظر إلى سعرها ، يمكن اعتبارها واحدة من أكثر الخيارات مثالية لتقديمها كهدية للسيدات اللطيفات.

 

مكونات لاليك لامور:

 

روائح قاعدة العطر: الربيع البرتقالي ، الورد والبرغموت

 

الملاحظة الوسطى: رونازيان ، جول مريم وياسمان

 

الروائح الأساسية: خشب الأرز وخشب الصندل والمسك

 

    راجع صفحة lalique l’Amour لمزيد من المعلومات ولشراء المنتج.

 

اشترِ كولونيا lalique l’Amour

9- Lancome la vie est belle عطر نسائي ناجح

لانكوم لا في أنثى جميلة

 

عطر لانكوم لافيا هو أحد أكثر العطور النسائية حيوية وسعيدة في العالم وهو عطر مثالي من حيث الجودة الشمية والمتانة والرائحة والمظهر و ...

 

Lancome la vie est belle هي واحدة من أكثر منتجات علامة لانكوم التجارية نجاحًا ، والتي تم إنتاجها وتسويقها في عام 2012 بالتعاون مع أكثر صانعي العطور خبرة وإبداعًا في العالم.

 

المجموعة الشمية هي Lavia ، نعم هي زهرة فاكهة ، وتركيزها ماء عطر ، ورائحتها حلوة وطبيعتها دافئة. هذه العناصر هي حزمة مثالية للنساء اللواتي يبحثن عن عطر فريد وكل شيء.

 

نظرًا لرائحته وطبيعته ، يعتبر Lancome la vie est belle أيضًا عطرًا شتويًا. يحاول هذا العطر عمومًا خلق شعور بالانتعاش والحيوية والدفء ، وتكون المساحة المأخوذة منه وقت رش هذه العناصر. لكن الشيء الرئيسي الذي يقال عن هذه الكولونيا المشهورة في المجلات العالمية هو موضوع متانتها غير العادية ، مما جعلها واحدة من أكثر 15 عطرًا نسائيًا شهرة في العالم.

 

الملاحظات التي تتكون منها Lavia نعم

 

قاعدة العطر: الكمثرى والتوت

 

قلب العطر: السوسن وزهر البرتقال والياسمين

 

قاعدة العطر: النعناع ، فول التونكا ، الفانيليا والبرالين

 

    راجع صفحة Lancome la vie est belle لمزيد من المعلومات ولشراء المنتج.

 

شراء الكولونيا Lancome la vie est belle

8 - عطر Lanvin Eclat D’arpege

عطر لانفين إكلات دربيج

يعتبر منتج Lanvin للعلامة التجارية 2002 المسمى lanvin eclat D’arpege أحد أكثر المنتجات مبيعًا لهذه العلامة التجارية وهو أيضًا من بين أفضل 15 عطرًا نسائيًا في العالم.

 

Lanvin هو عطر يحاول خلق جو خالٍ وآمن ومفروش بالسجاد ومنعش باستخدام روائح أزهار الفاكهة. طعم ورائحة هذه الكولونيا الأنثوية حلوة وطبيعتها باردة ، وتركيز Lanvin Eclat هو أيضًا ماء تواليت.

 

يتميز عطر Lanvin eclat D’arpege بمظهر لطيف وجميل للغاية ، وهو مظهر من مظاهر الاسترخاء وحده ؛ اللون البنفسجي داخل الزجاج ، التصميم البسيط ، علبة العطور (إنه مكعب يُظهر داخل زجاج الكولونيا من الخارج) و ... كلهم ??ساهموا في خلق شعور جيد مأخوذ من هذا و أثارت النتيجة الكثير من المبيعات والاهتمام خاصة لهذا العطر الأنثوي.

 

يُعرف Lanvin Ecklet بأنه عطر موسيقي وهو أيضًا الخيار الأفضل لتقديم الهدايا للفتيات والمراهقات.

 

ملاحظات لانفين اكليت:

 

ملاحظة أساسية: زهرة الليلك

 

قلب العطر: زهرة أسمانثوس ، زهرة الفاوانيا ، زهر الخوخ وزهرة الوستارية

 

روائح قاعدة العطر: المسك والعنبر وخشب الأرز

 

    راجع صفحة lanvin eclat D’arpege للحصول على مزيد من المعلومات ولشراء المنتج.

 

شراء الكولونيا

منبع :

https://anieh.com/category/%d8%b9%d8%b7%d9%88%d8%b1/

 

https://www.intensedebate.com/people/JuanStewart4

https://www.atlasobscura.com/users/juanstewart4

https://edex.adobe.com/community/member/HffKXeR3N

https://www.diigo.com/user/juanstewart4

https://www.mixcloud.com/JuanStewart4/

https://www.tripadvisor.com/Profile/juansN8492SC

https://cycling74.com/author/61e9b96fd540c65659fbfaed

https://www.skillshare.com/profile/Juan-Stewart/105347622

https://visual.ly/users/juanstewart4/portfolio

https://www.viki.com/users/juanstewart4_660/about

 

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 172 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:30

EXIR چيست و معرفي قابليت EXIR هايک ويژن

دوربين هاي ديد در شب، مجهز به LED هاي مادون قرمز IR هستند که امکان ضبط تصاوير را در شب و تاريکي را فراهم مي کند. شرکت هايک ويژن به منظور ارتقا کيفيت ديد در شب دوربين هاي مداربسته در چند سال اخير فناوري جديدتري را با نام مادون قرمز EXIR براي دوربين هاي مدار بسته خود ابداع نموده است. بنابراين در جواب سوال، EXIR چيست ؟  بايد گفت: EXIR مخفف عبارت (Enhanced Infrared Lighting) است که به معني روشنايي مادون قرمز ارتقا يافته است. بنابراين EXIR در مقايسه با دوربين هاي مداربسته معمولي IR، داراي کارايي بالايي در نور کم و در محيط هاي داخلي و خارجي دارد

 

 

تکنولوژي EXIR چيست ؟

تکنولوژي اکسير دوربين مداربسته توسط هايک ويژن براي رفع کاستي هاي فناوري IR ابداع گرديد. دوربين هاي IR براي تصويربرداري در شب ابداع شدند اما داراي محدوديت هايي از قبيل زير هستند:

  • جذب حشرات به لنز دوربين به دليل گرماي توليد شده توسط ال اي دي ها و اخلال در ديد دوربين
  • کاهش کيفيت سنسور به مرور زمان به دليل گرماي توليد شده توسط LED ها
  • عدم يکنواختي نور تابيده شده از ال اي دي که منجر به تمرکز بيش از حد نور بر روي سوژه شده و تصوير پرنور و بي کيفيت مي شود
  • برد کم نور IR در دوربين هاي مادون قرمز معمولي
  • عدم توانايي عبور نور مادون قرمز IR از شيشه هايي با قطر زياد
  • و

اما در تکنولوژي EXIR هايک ويژن تمام نواقص بالا برطرف شده است. رفع اين مشکلات باعث مي شود تا امکان داشتن تصاويري با کيفيت بسيار بالا در شب و در شرايط نوري نامساعد فرآهم گردد

بنابراين حتما بهتر متوجه شده ايد که تکنولوژي EXIR چيست و چرا هايک ويژن اين قابليت را به دوربين هاي مداربسته خود اضافه نموده است. در ادامه به مزاياي عمده اين تکنولوژي اشاره مي کنيم.

 

 

 

برخي از مزاياي تکنولوژي EXIR

1. منبع نور بسيار کارآمد و قدرت نور LED افزايش يافته

استفاده از پيشرفته ترين تکنولوژي انتشار نور و قطعات الکترونيکي با ضخامت در حد ميکرومتر، باعث گرديده تا شاهد افزايش 30 درصدي بهره وري در کيفيت و بازده روشنايي نسبت به دوربين هاي مداربسته معمولي باشيم. علاوه بر اين نسبت به تکنولوژي هاي قديمي تر با خروجي نور 750mV، تکنولوژي اکسير داراي خروجي 1050mV است که نور قوي تري را در بردهاي بيشتر فرآهم مي کند.

2. استفاده از LED هاي پيشرفته مستطيل شکل براي استفاده بهتر از نور

براي حداکثر بهره وري از نور مادون قرمز موجود، دوربين هاي هايک ويژن با تکنولوژي EXIR، نور را در فرم هاي مستطيل شکل منتشر مي کنند. اين امر به بهبود بهره وري و کاهش آلودگي نوري در محيط اطراف کمک مي کند.

3. افزايش يکنواختي در روشنايي

تکنولوژي EXIR روشنايي نور IR را به صورت يکنواخت منتشر مي کند. اين امر مشکلات مربوط به LED هاي قديمي اعم از تمرکز بيش از حد نور در مرکز تصوير و مناطق تاريک در گوشه ها را از بين مي برد. علاوه بر اين طول عمر طولاني تر و صرفه جويي بيشتر در مصرف انرژي، از ديگر مزاياي تکنولوژي Exir در دوربين هاي مداربسته هايک ويژن است.

 

 

 

مزاياي دوربين هاي Exir نسبت به دوربين هاي قديمي IR

1. عدم انعکاس نور IR

LEDهاي IR به صورت جداگانه در ساختار دوربين هاي EXIR تعبيه شده اند. اين موضوع باعث مي شود که انعکاس نور IR با لنز دوربين تداخل نداشته باشد. اين موضوع مخصوصا براي دوربين هاي دام مساله مهمي است. چرا که کاور منحني مانند و شيشه اي اين دوربين ها باعث مي شود تا نور IR به سمت لنز دوربين بازتاب داده شده و دوربين را کور کند. اما در دوربين هاي EXIR دام، بخاطر ساختار ال اي دي هاي آن تصوير شفافي ارائه مي شود.

2. پوشش دهي بهتر نور IR

در دوربين هاي قديمي، نور IR به صورت يک ساختار دايره اي شکل که از ال اي دي هاي متعدد تابيده شده در اطراف لنز گرد آوري مي شوند. اين مسئله باعث مي شود تا روشنايي تصوير بيش از حد در مرکز آن متمرکز شود. در حالي که گوشه هاي تصوير به دليل عدم پوشش دهي مناسب نور IR روشنايي يکنواختي نخواهند داشت. همان طور که ذکر شد ساختار مستطيلي LEDها در تکنولوژي EXIR هايک ويژن باعث پوشش دهي کامل و مناسب روشنايي در تمامي تصوير خواهد شد.

3. مشکلات کمتر با حشرات

عنکبوتها و ديگر حشرات به طور معمول به سمت گرماي LED هاي IR جذب مي شوند. هرچه اين نور گرمتر باشند اين حشرات بيشتر جذب مي شوند. اين حشرات بر اثر تمايل به گرما بر روي لنز دوربين نشسته و باعث کاهش کيفيت تصوير مي شوند. اما اين مسئله کمتر در دوربين هايي با تکنولوژي EXIR هايک ويژن ديده مي شود. زيرا ال اي دي هاي آن به صورت جداگانه از لنز قرار گرفته اند. همچنين براي مثال در مدل هايي مانند DS-2CD2342WD-I سطح کمتري براي اشغال توسط حشرات وجود دارد.

  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تي-وي-تي-td-9541e3/
  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هايک-ويژ-9/
  1. https://hiktejarat.com/product/دوربين-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هايک-ويژ-7/
  1. https://hiktejarat.com/دوربين-مدار-بسته/

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:40

Triple Stream در دوربين مداربسته

تکنولوژي Multi stream در ابتدا در DVR هاي برند هايک ويژن براي ارائه تصاوير جهت کاربردهاي نظارت از راه دور استفاده شده است. اما در حال حاضر به طور گسترده اي در دستگاه دي وي آر، NVR و دوربين هاي مداربسته IP در تمامي برندهاي مختلف استفاده مي شود.

مفهوم Stream چيست؟

معني لغوي Stream به معناي جريان است و اصطلاحا به خروجي تصوير در دوربين مداربسته تحت شبکه استريم گفته مي شود. اکثر دوربين هاي مداربسته داراي قابليت Dual Stream يا 2 جريانه هستند. هر يک از خروجي هاي تصوير مي تواند داراي کيفيت متفاوتي باشد. يکي از جريان ها مي تواند فيلم ويديويي با کيفيت بالا براي ضبط در مانيتور اصلي باشد، در حالي که جريان ديگر مي تواند با رزولوشن پايين تر براي نمايش زنده تصاوير بکار رود.

 

Triple Stream در دوربين مداربسته

برخي از دوربين هاي IP از تکنولوژي Triple Stream پشتيباني مي کنند. Triple Stream به اين معني است که دوربين تحت شبکه مي تواند به طور همزمان سه جريان ويدئويي مختلف را خروجي دهد، به زبان ساده اين قابليت اين امکان را فرآهم مي کند تا کاربر بتواند به طور همزمان تصاوير را در سه گيرنده يا دستگاه مختلف دريافت کند(براي مثال در مانيتور اصلي، تلفن همراه، لپ تاپ و …).

قابليت Triple streams با ايجاد امکان انتقال همزمان جريان هاي مختلف داده يا ديتا راحتي بيشتري را در اختيار کاربران مي گذارد. هر جريان يا استريم داراي يک يا چند هدف مشخص و مستقل است که هر کدام را مي توان با وضوح، نرخ فريم و نرخ بيت مختلفي پيکربندي نمود:

  • جريان نخست داراي رزولوشن بالا و نرخ فريم کاملي (Full frame) است که مي تواند براي سيستم نظارت اصلي استفاده شود.
  • جريان دوم با وضوح پايين تر مي تواند براي اهداف نظارتي و مشاهده تصاوير بر روي تلفن همراه استفاده شود.
  • جريان سوم مي تواند رزولوشن بالا، کم و يا متغيري را براي اهداف مختلفي داشته باشد.
  • بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته   دوربين مداربسته تي وي تي        نصب دوربين مداربسته

 

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:29

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی دندان بوده که نقش مهمی در زیبایی چهره و خنده‌های شما ایفا می‌کند. بر این اساس لازم است برای انجام ارتودنسی با مراجعه به یک دندان‌پزشک مجرب اقدام به این کار نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتودنسی نی نی سایت بپردازیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان را می‌توان نوعی درمان دانست که در دندانپزشکی رایج است. در این درمان معمولاً به‌وسیله یک سیم که به دندان‌ها متصل می‌شود مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت یکدست شده در می‌آیند.

به طور کلی در درمان ارتودنسی معمولاً یک سیم فلزی درون دهان و روی دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و یکدست شوند. لازم است بدانید که درمان ارتودنسی توسط وسایل مختلفی انجام می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسی و ایمپلنت را دارید ، لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

براکت؛ این نوع ارتودنسی که رایج‌ترین نوع آن می‌باشد به‌وسیله سیم‌کشی و نگین‌های براکت به دندان‌ها چسبیده شده و به نوعی در نقش دستگیره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزی، سرامیکی و پشت دندانی تولید می‌شوند.

اینویزیلاین؛ این نوع ارتودنسی نیز همانند سایر انواع آن بوده و دندان‌ها را به جایگاه مناسب‌تری هدایت خواهد کرد. این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگیر؛ این وسیله نیز بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسیله‌ای بوده که روی سر افراد قرار می‌گرفته و از جلو نیز بوسیله یک حلقه فلزی دور دندان‌های آسیاب انداخته می‌شده است.

بایت پلیت؛ این نوع از ارتودنسی نیز برای حل مشکلات فک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمی‌دهد دهان بیش از حد باز شود.

فنر الاستیک؛ این وسیله نیز نوعی فنر فلزی بوده که به براکت دندان‌های آسیاب بالا و پایین متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ این وسیله نیز معمولاً در زمان رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بین دندان‌های بالا و پایین کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسی دندان یکی از روش‌های بسیار مهم برای درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ایجاد ترکیب زیبا و شکیل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسی دندان معمولاً به یک صورت انجام می‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و میزان بهم ریختگی فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اینجا به صورت اجمالی به مراحل ارتودنسی دندان اشاره خواهد شد.

در اولین مرحله دندان‌پزشک دندان‌های شما را مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز با انجام عکس‌برداری مشکل دندان‌های شما را مشخص نموده پس شیوه درمان و هزینه‌های آن را هم برای شما توضیح خواهد داد.

در مرحله بعد نیاز است تا وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما نیز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اگر لثه‌های شما دچار عفونت یا تحلیل رفتگی باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان نمایید. همچنین اگر دندان پوسیده‌ای داشته باشید نیز ابتدا باید آن را درمان نمایید.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

بعد از همه اینها لازم است بر اساس نوع ارتودنسی و جنس دندان‌های شما عمل درمان و سیم‌کشی را آغاز نماید.

ابتدا متخصص ارتودنسی نگین براکت را به چسب مخصوصی آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان مالیده می شود. پس از آن نیز نگین براکت را روی دندان می‌چسباند. اگر نوع چسب از موادی باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسی با تاباندن نور مخصوصی چسب را سخت‌تر می‌کند. این کار برای تک‌تک دندان‌ها انجام می‌شود. سپس بند ارتودنسی که یک حلقه فلزی پهن می‌باشد، دور دندان آسیاب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده می‌شود. لازم به ذکر است که سیم ارتودنسی به یک حلقه وصل می شود و سپس به دانه‌دانه نگین‌های براکت نیز متصل خواهد شد. اتصال این سیم معمولا از طریق شیاری صورت می‌گیرد که در نگین براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسی چقدر است؟

همان طور که می‌دانید برای هر نوع درمان پزشکی نیاز به طی مدت زمان خاصی است. ارتودنسی نیز یکی از درمان‌هایی بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود. برای مثال طول مدت درمان ارتودنسی با براکت به طور میانگین یک تا دو سال می‌باشد، با این وجود به هر میزانی که عمل ارتودنسی پیچیده‌تر باشد و یا به میزانی که دندان‌های شما از انحراف بالاتری برخوردار باشند، طول درمان نیز احتمالاً بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که در زمان کودکی عمل ارتودنسی پیشگیرانه یا همان مقدماتی انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالی هم سریعتر و هم با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

مراقبت از ارتودنسی

لازم به ذکر است برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن براکت نیز لازم است مراقبت بیشتری نسبت به مصرف خوراکی‌های سفت‌وسخت داشته باشید. مثلاً خوراکی‌هایی سفت مثل ته دیگ، هویج، سیب درختی، کلم بروکلی و غیر ممکن است باعث شکسته شدن یا کنده شدن براکت از دندان شده و یا موجب خم نمودن سیم ارتودنسی شوند. از سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن از جویدن برخی خوراکی‌های چسبناک که به دندان می چسبند مانند: آدامس، پاستیل، تافی و کارامل و از این قبیل خوراکی‌ها در تمام دوران ارتودنسی پرهیز نمایید و مراقبت های ارتودنسی را به خوبی انجام دهید. البته اگر از الانیر استفاده کرده اید می توانید آن را درآورید و سپس اقدام به خوردن کنید.

در صورتی که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شدید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی خونسردی خود را حفظ نموده، سپس وضعیت را بررسی کرده و ببینید آیا سیم ارتودنسی هنوز به نگین براکت وصل است یا از آن جدا شده است. در صورتی که سیم هنوز اتصال داشته باشد می‌توانید موقتاً با کمی موم ارتودنسی، نگین براکت را به دندان خود بچسبانید و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانید.

قرآن...
ما را در سایت قرآن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر bsttudentt بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:29

لینک دوستان

خبرنامه